Çomu, “Başarı için yenilik şart”

0

Anadolu Aslanları İş adamları Derneği, ASKON Adana Şubesi “Tecrübe Paylaşımı” programına bir yenisini daha ekledi. ASKON üyesi Sunar Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Nuri ÇOMU, tecrübelerini ASKON üyeleriyle paylaştı.

 Kur’ an- ı Kerim tilavetiyle başlayan programın açılış konuşmasını yapan ASKON Adana Başkanı Recep ÇALIŞKAN konuşmasında; faizin haram, ticaretin helal olduğunu benimseyen bir kuruluşu, ASKON’ u temsil ediyoruz. Güzel dinimiz İslam, hayatın bütün alanlarını kapsamış, ticareti ve çalışmayı da ibadet olarak değerlendirmiştir. İnsanın en başta gelen vazifelerinden biri helal dairesinde yaşamak, helal kazanmak ve helal harcamaktır. Çalışmak, dinen farzdır. İslam dini çalışıp çabalamayı, elinin emeğiyle geçinmeyi ve başkalarına muhtaç olmamayı tavsiye eder. Ama kazancımız muhakkak helal olmalıdır. Ayrıca kazancımızın nereye harcandığının da bilinci içinde olmalıyız. ÇALIŞKAN, konuşmasının devamında toplantıya teşrif eden üyelere ve iş adamlarına şükranlarını ileterek, programın hayırlara vesile olmasını temenni etti.

Tecrübe paylaşımı programına teşrif eden ASKON üyesi Sunar Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Nuri ÇOMU konuşmasında, “Ben deniz Boğaziçi işletme mezunuyum, kendi şirketlerimizin pek çok kademesinde 30 yıldan fazla süredir çalışmaktayım. Aile şirketlerimizde son dönem Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlenmekteyim. Adana Sanayi Odasında Meclis Başkanlığı, MÜSİAD Adana Şube Başkanlığı ve Yüksek İstişare Heyeti Üyeliği gibi görevlerde bulundum. ASKON çatısı altında çok güzel günler yaşadım, iyi dostluklar edindim. Onun için bu çatı altında olmaktan ve derneğin üyesi olmaktan çok büyük bir mutluluk duyuyorum. Şirketimize gelince. Sunar Grup Şirketlerinin Allah’a hamdolsun 40 yılı aşkın geçmişi var. Grubumuz;  Sunar Özlem A.Ş, Sunar Mısır A.Ş, Elita Gıda A.Ş, NÇS Tarım ve Sunar Pazarlama gibi şirketlerden müteşekkildir. Sunar Şirketlerinin kurucusu olan ve aslında birçoğumuzun yakinen tanıdığı babam Nuri ÇOMU, Yüksek Ziraat Mühendisidir. Toprağı ve tarımı çok seven, tarımı bizzat yapan bir insan. Dolayısıyla tarımsal konuları biraz daha değerlendirmek, ona katma değer sağlamak sevdasında olan bir insan. Bu azmin bir sonucu olan Sunar Şirketleri; Müslüman olmanın bir gereği olarak hayatının hiçbir döneminde emekliliği arzu etmeyen, 83 yaşında olmasına rağmen her gün tesislerimize gelen bir insanın liderliğinde faaliyetlerine devam eden şirketler topluluğudur. Babamdan bahsetmek, açıkçası bize büyük bir mutluluk veriyor, çünkü babam gerçekten farklı olarak ne yapılabilir diye arayan-araştıran bir insan. Şirketlerimizin Amiral Gemisi konumundaki Sunar Mısır zaten bu çabanın bir sonucu. Çukurova’da mısırın hem ekimi konusunda,  hem de işlenerek endüstrinin ana girdilerden biri olması hususunda çok büyük emekleri ve öncülüğü olan babam Nuri ÇOMU’nun izinden giderek bizler de Sunar Mısır şirketimizde Türkiye’de birer ilk, dünyada ise üretimi sayılı yerde bulunan Sorbitol ve Maltitol gibi düşük kalorili doğal tatlandırıcıları ürettik. Bugün şirketlerimizin ürettiği ürünler ile 5 kıtada 100’den fazla ülkede dünya devleri ile rekabet halindeyiz” dedi.

İNOVASYON, MARKALAŞMA, İHRACAT; OLMAZSA OLMAZ

Günümüz şirketleri için İhracat olmazsa olmaz niteliktedir diyen ÇOMU; “İhracat performansında markalaşmanın önemi oldukça büyük. İnovasyon ise, markalaşmanın temel taşıdır. İhracat yapan ülkeleri sınıflandırdığımızda; hammadde, iş gücü veya enerjinin ucuz olması sebebiyle ellerindeki malları ihraç eden ülkeler sınıfı vardır. Gelişmekte olan ülkeler düzeyinde ise inovasyona doğru bir atılım söz konusudur. Bu ülkeler ne sattığını biliyor ve ürünü biraz daha geliştiriyor. Ülkemiz de bu sınıf içerinde yer almaktadır ve ben inanıyorum ki Ülkemiz; bir üst sınıf konumundaki teknolojiyi kullanan, inovasyon ruhunu taşıyan ve markalaşmasını tamamlamış güçlü ülkeler sınıfına doğru atılım halindedir. Ülke olarak mevcut durumumuza baktığımızda şükürler olsun biz sadece, girdileri ucuz olduğu için mallarını satan ülkeler sınıfından çıktık. İnovasyon ve markalaşma noktasında ciddi başarılar yaşamış firmalara sahip olan Finlandiya, Romanya, Macaristan gibi Avrupa ülkeleriyle bile artık baş etmeye başlayan bir statüye kavuşmuşuz ama daha çok yolumuz var, daha çok koşmamız gerekiyor. Neden bunu söyledik, dünyanın en büyük şirketlerinin marka değerlerine baktığımızda Google 109 milyar dolar, Apple 107 Milyar dolar, Amazon.com 106 Milyar dolar, Samsung 66 Milyar dolar marka değerine sahip. Türkiye’nin Gayri Safi Yurtiçi Hasılası 857 milyar dolar, işte bu yüzden çok koşmamız, çok çalışmamız gerek.  Marka olmak böylesine kıymetli bir şey, o nedenle marka değerini yükseltecek kıymetli ürünler üretmek mecburiyetindeyiz. Sayın Cumhurbaşkanımızın söylediği gibi; yükte hafif, pahada ağır şeyler ihraç etmeliyiz. Devletimiz ihracata çok güzel destekler veriyor. Niteliği açısından dünyada bir ilk olan Turquality Programı, gerçekten markalaşmayı ve neticesinden ihracatı destekleyici yapısıyla oldukça önemli. Bu programın amacı; Türk markalarının desteklenerek, Türk malı imajının güçlendirilmesi. Yani bir taşla iki kuş vurmak gibi. Hem firmalarım güçlensin, hem ülke reklamım olsun, hem de devletimin gücü o ülkelerde tanınsın diye. Kısaca özetleyecek olursak ihracatı çok önemsiyoruz. Her bir üreticimizin, hatta her bir tüccar arkadaşımızın alıp sattığı mal için ihracatı mutlaka düşünmesi lazım. Firmalarımızın gelecek nesillere sağlam geçmesi için kurumsal yapılarının güçlü olması elzem. Ticarethane de olsa, üretim tesisi de olsa, mutlaka inovasyon ve markalaşmaya yatırım yapılması gerekir” dedi.

Programda ASKON Adana Başkanı Recep ÇALIŞKAN ve Başkan Vekili İmam Gazali HIRADAĞI, günün anısına Hüseyin Nuri ÇOMU’ ya tablo takdim etti.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazın.
Lütfen isminizi giriniz.